Gumpen80 200

Gumpengruppen runder 80 år

Når nå Gumpengruppen feirer 80 år, deler de gjerne gleden med kundene sine. Hver måned i jubileumsåret finner de fram et produkt som kundene får for kr. 80,- uansett hva det koster til ordinær pris.

 Gumpen 400

Salgssjef Tommy Slettebø hos Gumpens Auto Lyngdal er svært fornøyd med både jubileumet og kontakten med kundene.

- Ja, vi holder god kontakt med kundene våre, forteller Tommy Slettebø, salgssjef i bedriften.
- Vi sender ut informasjonsskriv et par ganger i året, og nå får kundene i databasen vår nye jubileumstilbud hver måned. I januar var det originale vindusviskere, og totalt i Gumpengruppen har det vært solgt over 2.300 sett, så vi kan trygt si at det fungerer bra og er populært.

De ansatte hos Gumpens Auto er stolte av bilmerkene de selger – Volkswagen og Skoda.
- Men vi har selvsagt et stort utvalg av andre biler også, sier Tommy, som også er veldig opptatt av at kundene skal få en opplevelse og god service i sitt kundeforhold til bedriften.
- Vi gjør vårt beste for å takke kundene våre for at de velger oss, blant annet ved å gi dem opplevelser som ikke har noe med bilkjøp å gjøre. Akkurat nå er det en oppsetning av «Sound of music» vi tilbyr, i tillegg til den årlige happeningen i Sørlandsbadet. Da disponerer vi hele badeanlegget, og som regel har det vært tett opp mot 500 personer innom i løpet av arrangementet.

Men kundepleie er ikke bare bading og musikk, for å si det på den måten.
- Nei, vi må være flinke på alle former for oppfølging av kundene våre, og det mener jeg vi er gode på. Kundene er bevisste på hva de ønsker, så alle våre selgere er veldig skjerpet i forhold til produktkunnskap.

Tommy mener at selve rollen som selger har forandret seg mye på kort tid.
- Nå går jo kundene inn på internett og leser seg opp på produktene som de er interessert i. Det kan av og til være krevende for selgeren å holde følge på absolutt alle områder, for hver og en av oss har et stort antall produkter som vi skal kunne like mye om. Men alle våre ansatte jobber jo her nettopp fordi de har en genuin interesse for bil, og da holder de seg inne med det som er nytt hele tiden. I bunnen har vi alle sammen en kvalifisering i et 3 ganger 4 dagers kurs i Oslo. Dette avsluttes med en eksamen, og hvis man ikke består, får man heller ikke jobben. Vi regner Gumpen for å være en tung, seriøs aktør i et marked som ellers kan være litt vanskelig. Og at Gumpen-navnet lokalt knyttes opp mot «C. Lehne» er en ubetinget fordel for oss, og gjør at vi strekker oss enda lenger for å beholde det gode renomméet.

Verksted og lakkering har også en stor andel av totalomsetningen på Gumpens Auto Lyngdal.
- Vi er et godt team, vi er oppmerksomme på at vi er avhengige av hverandre innad i bedriften, og vi har et utmerket samarbeid mellom avdelingene, understreker Tommy.
- I fjor omsatte vi totalt 550 biler i bedriften, og det tallet skal vi tangere i 2016! Vi er nå fem selgere, og samtlige synes det er gøy å gå på jobb, så det målet skal vi klare, sier han optimistisk.

I mai kommer det nye flaggskipet «Tiguan» til Norge, og Gumpen har allerede solgt flere av dem.
- Vi stiller sterkt på bilmessa 20. og 21. februar. Stikk innom Fibo-Trespo hallen og slå av en bilprat, oppfordrer Tommy Slettebø.

 

 

Tags: bilbyen, auto

byggvell

handelsparken

knottenkro

sorlandsbadet

sparebanken sor